Hamownia obciążeniowa

Nasz serwis wyposażony jest w hamownię podwoziową 2WD firmy DynoProject która umożliwia nam wykonywanie pomiarów mocy samochodów z napędem na jedną oś dysponujących mocą do 900KM i momentem obrotowym do 1000NM.

Za chłodzenie auta podczas pomiaru odpowiada wentylator nadmuchowy WBD-450 o wydajności 28 800 m3/h.

Nasza hamownia obciążeniowa współpracuje z zewnętrznym kontrolerem szerokopasmowej sondy lambda firmy Innovate co pozwala mierzyć również AFR badanego pojazdu.

Dzięki tak wyposażonej hamowni jesteśmy w stanie profesjonalnie stroić auta napędzane silnikami diesla jak i benzynowymi.

Hamownia wyposażona jest w cyfrowy DataLogger wykonany w technice mikroprocesorowej który gwarantuje stałość pomiarów parametrów w czasie. Wszystkie dane pobierane są w czasie rzeczywistym. Powtarzalność pomiaru wynosi 0,1 KM. Mikroprocesor czuwa nad pracą hamowni i kontroluje przekaz danych pomiarowych.

Sterownik hamulca symuluje warunki drogowe kontrolując prędkość i przyspieszenie w zadanym obciążeniu.

Kontroler hamowni komunikuje się z oprogramowaniem na komputerze PC. Zaawansowany program, przetwarza zmierzone podczas pomiaru parametry i zapisuje je. Zebrane i przetworzone parametry prezentowane są w postaci czytelnych wykresów i danych liczbowych. Dzięki temu możliwe jest przeprowadzenie dokładnej diagnostyki pracy silnika lub analizy efektów uzyskanych podczas modyfikacji.

Podstawowe parametry hamowni:
  • Maksymalna prędkość testu 288kmh
  • Maksymalny moment obrotowy na kolach 1300+ Nm (na każdą oś)
  • Maksymalna moc 900+ HP (na każdą oś)
  • Maksymalny moment obrotowy na silniku 1000+ Nm (na każdą oś)

Chiptuning VW Golf